En la segona sessió dels diccionaris, ens vam distribuir pels mateixos grups, i cadascú es va organitzar de manera diferent.
L'activitat que ens va proposar la Roser Ros consistia en crear un text publicitari, poètic i quotidià.
Aquests textos havien de ser formats amb la informació dels diccionaris, amb els autors i amb les paraules que varem buscar: escola, infantil, amb, comunicar i aviat.
El meu grup, el B2, teníem que treballar amb el diccionari Institut d'Estudis Catalans (DIEC).
Els textos van ser els següents:
Text poètic:
L'any 1995,
l'Institut d'Estudis Catalans
una solució ens va donar
amb el recull de diccionaris que van crear.
Articles, exemples i accepcions,
faciliten al consultar,
amb poca rapidesa ho podràs cercar,
ja que els números es van oblidar.
A l’escola aviat l’utilitzaràs,
i com a mestre d’infantil el necessitaràs,
ja que és una eina essencial,
per a poder-te comunicar.
Text publicitari:
Per que tenir una pil·la de diccionaris si totes les respostes es troben en un de sol? No malgastis ni espai ni diners, compra’t DIEC.
Text quotidià:
- Ei Sandra, has trobat les definicions que l’altre dia ens va dir la Roser que havíem de buscar?
- No, tia! He buscat per tot arreu i no hi ha manera. La definició d’infantil no la trobo. Hi ha milers d’articles i accepcions, però res de res.
- Has buscat al DIEC?
- Al DIEC?
- Si, el diccionari que van crear a l’Institut d’Estudis Catalans.
- Però deu ser super vell i complicat de consultar! No tenim temps!
- Que va! És del 1995, tampoc fa tant!!
- És veritat, jo el tenia a l’escola, recull tot lo dels altres diccionaris.
- Va fem-ho aviat o no trobarem ni el que vol dir “comunicar”!
No hay comentarios:
Publicar un comentario